بانک نمونه

bnr
             

چ06262019

Last updateج, 13 اکتبر 2017 10pm

Back شما اینجا هستید: خانه بانکداری اسلامی دستاوردهای بانکهای کشور تاریخچه تاسیس بانک سامان

تاریخچه تاسیس بانک سامان

alt

بانک سامان به پشتوانه‌ شناختی دقيق از نظام بانکی ايران و نيازهای اين حوزه، با هدف تحول رويه‌های سنتی بانکداری و معرفی شيوه‌های نوين کسب ‌‌وکار، با مالکيتی خصوصی و مديريتی نوانديش فعاليت خود را آغاز کرد.
اين رويکرد در نخستين دهه‌ فعاليتش، منشاء سرمايه‌گذاری‌های کلانی در حوزه‌ خدمات و محصولات نوين بانکداری الکترونيک و تثبيت جايگاه بانک سامان به‌عنوان "بانک هوشمند" شد.
در ادامه‌ تلاشی که حاصلش شکل‌گيری و توسعه‌ی زيرساخت‌های دولت و تجارت الکترونيک و خلق ارزش‌هايي نو برای مشتريان اين صنعت در ايران بوده؛ بانک سامان دهه‌ دوم حيات خود{jcomments on} را با رويکردی مشتری‌مدارانه و با هدف ارتقای فرهنگ بانکداری آغاز کرده و به دورنمايي خوش‌آتيه می‌انديشد.

شهریورماه سال 1378 فعالیت‌مان را با تأسیس مؤسسه سامان اقتصاد آغاز کردیم و امروز با پشتوانه و حمایت شما به یک سامان 15 ساله رسیدیم. شرحی کوتاه از دستاوردها، محصولات و خدمات بانک سامان در این 15 سال از نگاه‌تان می‌گذرد:

1378

  • دریافت مجوز تأسیس مؤسسه اعتباری غیربانکی با نام سامان اقتصاد
  • راه‌اندازی اولین شعبه در شهر تهران

1379

  • راه‌اندازی اولین خودپرداز در شعبه آفریقا

1380

  • راهاندازی اولین شعبه شهرستان در اصفهان
  • دریافت مجوز ارائه خدمات ارزی از بانک مرکزی

1381

  • راه‌اندازی حساب قرض‌الحسنه جاری
  • راه‌اندازی اولین سرویس بانکداری اینترنتی در ایران
  • عرضه اوراق مشارکت بانک مرکزی 
  • پیوستن به اتاق پایاپای

1382

  • راه‌اندازی صندوق امانات
  • راه‌اندازی سپرده پشتیبان حساب‌های جاری
  • آغاز انتشار نشریه سامان
  • راه‌اندازی و ثبت اولین تراکنش دستگاه کارت‌خوان در کیش
  • راه‌اندازی اولین خودپرداز سالنی در مرکز تجاری کیش
  • دریافت مجوز عملیات ارزی بانکی از بانک مرکزی
  • پیوستن به شبکه شتاب
  • صدور نخستین گواهی سپرده در نظام بانکی ایران
  • ارائه تسهیلات خرید دین
  • اعطای تسهیلات جهت کالای مصرفی با دوام و ساخت داخل
  • راه‌ا‌ندازی شرکت پرداخت الکترونیک سامان با هدف ارائه خدمات پرداخت الکترونیک

1383

  • راه اندازی و ارائه کارت‌های خرید (بن‌کارت)
  • راه‌اندازی اولین پایانه فروشگاهی تحت شبکه در مجتمع تجاری پردیس 2 کیش
  • ارائه اولین کارت دانشجویی در کیش
  • فروش اینترنتی بلیت قطار (رجا) برای اولین بار

1384

  • راه‌اندازی سرویس پیامک بانکی
  • عرضه کارت اعتباری
  • راه‌اندازی اولین سیستم نوبت‌دهی در شعبه‌ها
  • راه اندازی سیستم پرداخت قبوض شهرداری به‌عنوان اولین بانک

1385

  • برگزاری جشنواره خرید سپاسه بر بستر پایانه‌های فروشگاهی سامان
  • راه‌اندازی و ارائه سپرده‌های سرمایه‌گذاری اندوخته
  • ارائه خدمات از طریق pos شعبه‌ای در شعبه‌های بانک 
  • اجرای طرح کارت هواداری پرسپولیس
  • راه‌اندازی سامانه حواله الکترونیکی بین‌بانکی(سحاب)
  • اتصال سامانه تسویه ناخالص آنی(RTGS)
  • تسهیلات مضاربه عام ترمیم‌ناپذیر(یکبار مصرف)
  • راه‌اندازی سرویس موبایل‌پارک برای اولین بار در ایران

1386

  • کسب رتبه اول در بخش انتشارات در دومین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر بخش خصوصی و تعاونی کشور
  • راه‌اندازی باجه خدمات بانکداری الکترونیک در شعبه‌ها
  • پذیرش دستور پرداخت‌های مشتریان c2c از طریق ساتنا در شبکه بانکی کشور
  • اولین فروش اینترنتی بلیت کنسرت (استاد شجریان) در ایران
  • راه‌اندازی و ارائه کارت شهروندی قشم
  • ارائه خدمات اعتباری زیرخط  

1387

  • دریافت تندیس برترین بانک ارائه‌دهنده خدمات بانکداری اینترنتی از دومین کنفرانس جهانی بانکداری الکترونیکی
  • تقدیر از سوی سازمان تربيت بدنی به‌عنوان حامی برتر ورزش ايران
  • تقدیر از سوی سازمان بهزیستی استان تهران به‌عنوان بانک حامی خیریه
  • کسب عنوان برترين بانک ايران در توسعه تجارت الکترونيکي از دومین همایش تجارت الکترونیکی
  • کسب مقام تعالی‌گر در جشنواره بين‌المللی روابط‌عمومی
  • دریافت لوح تقدیر و افتخار در جشنواره انتشارات روابط‌عمومی‌ها برای ارائه بهترين پوستر و بهترين سرمقاله نشريه
  • معرفی محصولات جدید در حوزه سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار 
  • صدور کارت اعتباری دوقلو

1388

  • کسب عنوان مروج فرهنگ بانکداری الکترونيک در سومين کنفرانس بين‌المللی بانکداری الکترونيک
  • معرفی محصول جاری 24
  • انجام انتقال وجوه از طریق سامانه پایاپای الکترونیکی (پایا)

1389

  • راه‌اندازی و ارائه سپرده قرض‌الحسنه جاری حساب عملیات معاملات آتی سهام
  • متنوع‌سازی کارت‌های هدیه
  • طراحی و صدور سفر کارت ملی
  • اجرای طرح عیدانه فجر تا نوروز
  • اجرای پروژه کارت اعتباری میزان
  • فروش کارت‌های هدیه از درگاه اینترنت
  • اجرای دانش کارت، اولین کارت بانکی دانش‌آموزی  در 10 مدرسه
  • راه اندازی سامانه همراه 24

1390

  • تقدیر از سوی بانک مرکزی به‌دلیل عملکرد مناسب در زمینه تراکنش‌های موفق بانکی
  • کسب رتبه 36 در چهاردهمین دوره طرح رتبه‌بندی IMI-100، از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران
  • صدور آنی کارت در شعبه‌ها
  • عرضه اولین اوراق اجاره صکوک
  • راه‌اندازی و ارائه کارت اعتباری دانشجویی
  • راه‌اندازی و ارائه کارت خانواده
  • معرفی و اجرای طرح عید تا عید
  • مشارکت سرمایه گذاران در امور نیکوکارانه صندوق
  • راه‌اندازی و ارائه ساجی‌کارت اعتباری
  • معرفی مشتریان برتر(سامانیان)
  • راه‌اندازی صندوق سرمایه گذاری نوین سامان
  • طراحی و صدور کارت اعتباری سامانیان
  • توسعه و ارتقای اینترنت‌بانک  و معرفی آن تحت عنوان نت‌بانک
  • راه‌اندازی نظام رسیدگی به شکایات مشتریان
  • راه‌اندازی مدیریت بانکداری شرکتی

1391

  • دریافت  تندیس تعالی بانکداری الکترونیکی 2012 eBank Awardدر پنجمین کنفرانس بانکداری الکترونیکی
  • انتخاب بانک پیشرو و کسب رتبه 29 در پانزدهمين دوره طرح رتبه‌بندی IMI-100 از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران
  • برگزیده شدن بانک سامان در جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  • تقدیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از نقش مؤثر بانک سامان در مرکز مبادلات ارزی
  • دریافت لوح تقدیر از ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • راه‌اندازی فاز موبایل‌بانک سامان (سامانک)
  • انجام معاملات آنلاین سهام از طریق بانک سامان (بانکسا)
  • ارائه خدمات سامانک به شعبه‌ها
  • راه‌اندازی و ارائه سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت کیمیا
  • راه‌اندازی و ارائه سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت سیمیا
  • راه‌اندازی و ارائه سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه یک‌ماهه و دوماهه
  • فروش کارت شارژ همراه اول از طریق خودپرداز
  • راه‌اندازی و ارائه سپرده وکالتی شرکت بورس کالای ایران
  • فروش کارت‌های هدیه با طرح‌های ویژه

1392

  • حمایت از فدراسیون و تیم ملی والیبال
  • اختصاص بودجه هدایای نوروزی برای کمک به زلزله‌زدگان ورزقان
  • برگزاری سوئیت‌سمفونی خلیج فارس
  • برگزاری جشنواره پرداخت طلایی سامان
  • راه‌اندازی مرکز رزرواسیون بانک سامان
  • حضور فعال گروه مالی سامان در نمایشگاه بانک، بورس و بیمه
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بانک سامان

بانک نمونه در خدمات

اقتصاد مقاومتی

ارسال سریع نظرات

ایمیل:
موضوع:
پیام:
کلمه "بانک نمونه" چند نقطه دارد؟

ورود به سایت

333     porssh

alvend     6666

بانک نمونه

همکاران بانک نمونه